Subject: FW: Ebaseaduslikult arestitud kinnistute keelumärkest vabastamisest
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Fri, 28 Mar 2025 10:26:41 +0200

From: Anneli Oherd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 28, 2025 10:10 AM
To: 'Risto Sepp' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Aleksandr Logussov - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: Ebaseaduslikult arestitud kinnistute keelumärkest vabastamisest

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Kohtutäitur Risto Sepp

Koopia: Justiits- ja Digiministeeriumi justiitshaldusosakonna
vabakutseliste talitus

Õiguskantsleri büroo õiguskorra kaitse osakond

Tere

A-Consult OÜ-l on kavas reedel, 28.03.2025 kell 12 teha endale kuuluvate
kinnistutega tehing, mis on vajalik täitedokumendist tuleneva nõude
tasumiseks. Olete täna hommikul teatanud, et teie meie planeeritud
tehinguks nõusolekut ei anna. Küsime selguse huvides üle, kas te kavatsete
seda ebaseaduslikult jätkuvalt takistada või kustutate viivitamatult enda
poolt alusetult seatud arestid/keelumärked, mida oleme teilt nõudnud juba
28.02.2025 alates?

Juhime tähelepanu asjaolule, et me ei ole teie ees aruandekohustuslikud
ega pea alluma teie ebaseaduslikule juhtimisele ega kontrollile, samuti ei
pea me taluma teie ebaseaduslikku sekkumist meie majandustegevusse ja
ärisaladustesse. Me ei pea soovima, et te osalete õigusliku aluseta meie
tehingutes.

Meil on õigus ja kohustus tasuda enda võlgnevus vabatahtliku täitmise
tähtaja jooksul (olete täiteasja nr 027/2025/536 raames määranud selleks
28.03.2025) enda parima äranägemise kohaselt, aga hetkel takistab
vabatahtlikku täitmist teie tegevus. Te ei ole hoolimata korduvatest
nõudmistest senini avaldanud, millisel õiguslikul alusel olete arestinud
A-Consult OÜ-le kuuluvad kinnistud. Ja seda olukorras, kus kõik
võlausaldaja nõuded on tagatud ülekattega hüpoteekidega ning teie
tähelepanu on juba eelnevalt ehk 16.02.2025 juhitud nii alusetut
arestimist välistavatele, keelavatele õigusnormidele kui ka Riigikohtu
lahenditele nr 2-22-4541 p 10.2 (”kui tulevane nõue on piisavalt
piiritletav, on see selliselt ka arestitav ning seda nõuet ei ole vaja
eelduslikult eelarestida”) ning nr 3-2-1-14-10 p 13 (”keelumärgete
kinnistusregistrisse kandmine on mittevajalik kui sissenõudja õigused on
kaitstud hüpoteegiga“). Samuti on teid hoiatatud, et alusetu arestimine
toob süüteona kaasa kriminaalvastutuse KarS § 331-3 lg 1 alusel.

Seega, millal kustutate ebaseaduslikud käsutamise keelumärked meile
kuuluvate kinnistute registriosadelt? Miks te need üldse seadsite? Kas
selleks, et rikkuda isiku põhiseaduslikku õigust oma vara vabalt käsutada
ning igal juhul hoida ära kohustatud isiku poolt õigustatud isikule nõude
rahuldamine vabatahtliku täitmise tähtaja jooksul, et hoopis kolmandatel
huvitatud isikutel oleks paremad võimalused A-Consult OÜ vara käsutamiseks
tulevikus? Või motiveerib teid suurema tasu perspektiiv, kuna kohtutäituri
tasu suurus sõltub (ebavajalike) täitetoimingute mahust? Motiveeritakse
teid veel kuidagi?

Riigikohus on tsiviilasjas nr 3-2-1-88-09 p 10 selgelt öelnud, et
„üldjuhul ei tee täitur enne vabatahtliku tasumise tähtaja möödumist muid
toiminguid peale täitmisteate saatmise“. Sama kinnitab TMS § 24 lg 3 p 4,
rääkimata PS § 32 tulenevast omandi puutumatusest ja kaitsest, millise
kitsendused sätestab seadus. Teisisõnu, kitsenduste alused peavad olema
üheselt sätestatud seaduses ja keegi ei või neid ise meelevaldselt välja
mõelda ja siis enda võimu kuritarvitada. Eeltoodust nähtuvalt ei ole teie
omavoli lubatav - palume see viivitamatult lõpetada.

Lisaks olete rikkunud TMS 53 lg 1, olles arestinud alla 600.000 eurose
nõude puhul vara vähemalt 1.300.000 euro ulatuses ehk siis alusetult üle
kahe korra rohkem kui oleks nõude täitmiseks üldse kunagi vaja ka juhul,
kui arestimine toiminguna oleks põhjendatud, mida see aga ei ole.

Kehtiva õiguse järgimist oodates

Anneli Oherd
Juhatuse liige

A-Consult OÜ
Rotermanni 6, Tallinn 10111, Estonia  |  +372 600 1109  |
<mailto:[email-masked]> [email-masked]